Založ si blog

Pokus o rozprávku

Mám túžbu – opakujúcu sa, neodbytnú, dobiedzajúcu…napísať rozprávku pre všetkých dospelých.
Dúfam, že Majster Exupéry odpustí mi, veď nesiaham mu ani po päty, na hviezdy sa vždy pozerám len zo Zeme a nakresliť neviem ani snehuliaka…Moja rozprávka – ak bude – bude zo súčasnosti, s princom, ktorý nemusí byť zo vzdialenej planéty, len susednej krajiny, či z iného mesta, so vznešeným kráľovským menom – alebo aj bez neho…veď na mene vraj nezáleží, so široko otvorenými očami a s veľkým srdcom malého chlapca, v ktorom starostlivo opatruje svoju kvetinku. Môj princ vie namaľovať nielen ovečku, ale aj slniečko – denne mi ho kreslí do duše, denne dobrým slovom krotí vo mne Leva – lebo aj v tejto rozprávke, zdá sa, planéty fungujú a ovplyvňujú jej dej a uspáva vo mne hada márnivosti a samoľúbosti… Len koniec mojej rozprávky ešte nemám vymyslený – ani sa o to nesnažím – veď najkrajšia bude, keď bude bez konca…

Dopis Jarkovi

23.04.2018

Po včerajšom koncerte noci polovicu dumala som nad listom pre Jarka Nohavicu… Čo a ako by som mu napísala, aby som v hanbe nezostala… Na úvod asi, že tiež som zo severu, že nám tu medvede, nie mamuty, pokoj berú… Že v Smokovci na strome sa nedávno usadili, a na turistoch sa pobavili… Že vlani tu naozaj bola kalamita jak na Sibíri, na D1 štyri [...]

Slová

26.05.2017

Na počiatku bolo Slovo… a z jeho moci svetlo rozdelilo sa na dni a noci, voda na oblaky a more… A či aj ľudia na tých biednych a na tých hore? Slovo…dar daný nám skrz mamy, Slovo, ktoré hreje a hladí aj zbraň ničivá zasadzujúca krvácajúce rany… Slová… koľko bolesti a trápenia, koľko sĺz a koľko utrpenia spôsobili ste od Stvorenia?

Zastav sa, prosím…

27.04.2010

Chladno v duši, všade blato maskované zlatom, kaluže smútku pod rúžom roztiahnutým do úsmevu, potoky slz za tmavým sklom, výkrik srdca prehlušený cválajúcim životom… Zastav sa, postoj, prosím… dovoľ jarnému dažďu, by blato z duše zmyl, dovoľ vánku, by tie kaluže vysušil, uvoľni prúd ten slzavý nech bolesť z duše odplaví… Zastav sa, postoj, [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 12800x
Priemerná čítanosť článkov: 1600x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy